הספרייה

למידה היא ערך עליון עבורי ולכן אני משלבת אותה בחיי המקצועיים בקביעות. כנסים, קורסים מתקדמים, ספרות מקצועית עדכנית, העמקה ב- case studies, קבוצות למידה מתקדמות ועוד.

הלמידה המתקדמת מהותית עבורי בסיוע למטופלים, ומאפשרת לי להעניק להם את הכלים המדויקים ביותר.

הידע והניסיון המצטברים משתלבים לתוך מארג של תובנות שאותם ערכתי לכדי מאמרים, מתכונים והנחיות פרקטיות המסייעים לנו לחיות בבריאות מיטבית, תוך הקשבה לאיתותי הגוף והנפש.

הספרייה היא מאגר ידע יישומי, שמאפשר לך לחולל שינויים קטנים וגדולים בחייך כבר מהיום. מחכים לך כאן מגוון מאמרים בחלוקה לנושאים, רק 'לשלוף מהמדף' את מה שמסקרן אותך, ולהתחיל. 

מאגר הידע שבספרייה אינו מחליף כל מידע רפואי, מטרתו לספק העשרה וכלים. באהבה, רותם

לישון טוב יותר

טיפים לשינה טובה יותר אירועי החיים, מתחים, לחצים, דברים שמעסיקים אותנו, משפיעים על יכולתנו להיכנס לרגיעה ולשינה טובה ועשויים לפגוע בכך. גם מחלות, חסרים תזונתיים וליקויים בתפקוד הגוף יכולים לפגוע לנו בשינה. פרט לאלה, יש גם הרגלים, דפוסים, מזונות וחומרים שפוגעים ביכולתנו להירדם בקלות, לישון עמוק ורצוף ולקום רעננים ואנרגטיים בבוקר. הנה כמה טיפים שכדאי

קרא עוד »

שינה לא טובה- מדוע זה קורה?

במרבית המקרים, אין לנו ערך של ממש לשינה, עד ש…. אנו מתקשים להירדם, או מתעוררים באמצע הלילה, חוזרים מאוחר וחסרים שעות שינה, או… כל דבר אחר, שמשבש לנו שינה רציפה ואיכותית, כזו שמאפשרת לנו לקום רעננים בבוקר. למעשה שינה טובה היא כזו שמאפשרת לנו להירדם בקלות, לישון רצוף ועמוק בלי הפרעות ולהתעורר בבוקר בקלות עם

קרא עוד »

התועלות הבריאותיות של תנועה ופעילות גופנית- כל הסיבות להתחיל!

נפש בריאה בגוף בריא, כולם יודעים! האם תיארת לך עד כמה? הנה כמה דוגמאות להמחשה: (הפירוט המלא בהמשך) ידעת שביצוע פעילות גופנית אירובית (הליכה מהירה, ריצה, אירובי, שחיה וכיו"ב) קשורה עם העלאת רמות HDL ("הכולסטרול הטוב")? האם ידעת שלצורך כך מספיקות לך 15-20 דקות ביום של הגברת קצב הלב? ידעת שאם תחזק את השרירים שלך

קרא עוד »

נולדנו לנוע- תנועה ופעילות גופנית

תאר לך את תחושתך כאשר… גופך קליל, חזק וגמיש. לעומת זאת, תאר לך את התחושה כאשר הנך מרגיש כבד, חלש ועייף. פעילות גופנית אינה רק מחזקת את הגוף ומשפרת את הבריאות כפי שכולם יודעים, היא גם משפרת את מצב הרוח והתחושה. צריך רק למצוא את סוג הפעילות המועדף, להתחיל ולהתמיד. נולדנו לנוע באמת: בטבע, מים

קרא עוד »

במעט צעדים נקבל הרבה יותר = אותו מזון, אותה כמות אך שווה הרבה יותר

ישנם מזונות שבצעדים ספורים ובהכנה מינימלית, ניתן להפיק מהם הרבה יותר. מה נפיק למשל? נשדרג משמעותית את הזמינות לגוף של הוויטמינים שבמזון ושל מרכיבים בריאים נוספים. נסייע לגוף לפרק ולספוג מזונות אלה טוב יותר ובכך נפיק מהם הרבה יותר. בכך, לא רק שאנו מקלים על עצמנו את תהליך העיכול, אלא גם מסייעים לגופנו ליהנות מתועלות

קרא עוד »

ההבדל בין תפריט בחוויה של איסור ומגבלה, לבין אכילה עם חווית בחירה!

איך מתמידים עם תזונה בריאה בלי מלחמה? מכירים את המצב הזה רגע לפני שאתם באים לאכול בורקס, עוגה, או פיצה , ואתם יודעים שזה לא בריא, או לא נכון לכם, ואז אתם אומרים לעצמכם, אסור לי- זה משמין! אסור לי- זה מלא קלוריות? אז אם תעצרו ותתבוננו על זה רגע, בטח תסכימו שעצם חוויית האיסור

קרא עוד »

לאכול או לא לאכול? זאת השאלה!

לאכול או לא לאכול? אולי רק קצת? אולי עוד פרוסה אחת דקה ? מכירים את הפטפוט הפנימי הזה? מדובר במקרים בהם החלק המודע שלכם רוצה להימנע, אבל תת המודע וההרגלים המזיקים עדיין מנהלים לכם את השגרה. ואז מתחיל המאבק עם הפטפוט הפנימי, שמביא להתשה. לאכול או לא לאכול? יש לי בשבילכם כלי נפלא שיסייע לכם

קרא עוד »

איך להפסיק לאכול בלילה ב-4 צעדים?

האכילה בלילה היא רק הרגל מזיק- היא פוגעת במערכת החיסון, מעמיסה על מערכת העיכול, מפריעה לשינה טובה ועמוקה ויוצרת בבוקר תחושת נפיחות וכבדות לא נעימה. אכילה לילית כמו כל הרגל הרסני, או התמכרות – "יושבת על רגש" הנה 4 צעדים שיסייעו לכם להפסיק לאכול בלילה!

קרא עוד »

תוהים למה הדיאטות שלכם נשברות ואתם במאבק מתמיד עם התזונה או התפריט?

מכירים את זה שאתם שומרים על תזונה בריאה ואתם בתוך זה, או את המצבים שאתם מפרים הכל ואתם לגמרי בחוץ? הנה 3 סיבות מרכזיות מדוע הדיאטות שלכם נשברות שוב ושוב ואתם במאבק מתמיד מול התזונה או התפריט, ומה עושים עם זה.  

קרא עוד »

תזונת הפליאו והצמחונות- הקרב האבוד

הסוגדים לתזונת הפליאו יספרו שהצמדות לדיאטה פליאוליתית שינתה את חייהם, השיבה להם את נעוריהם וסייעה להם לרדת במשקל, הצמחונים הבריאים יספרו על צמחונות כתזונה מפחיתה דלקות ותומכת ביכולת הגוף להפטר מרעלים, על תזונה קלה לעיכול ותחושה של חיוניות גבוהה. אז מי צודק בתוך ים של מידע, גישות, דעות ומחקר לכאן ולכאן? ברצוני להציע כמה נקודות

קרא עוד »

10 כללי יסוד להרגלי אכילה בריאים ומזינים לגוף ולנפש

תזונה נכונה ובריאה הנה אורח חיים ולא דיאטה זמנית שקשה להתמיד בה. אם יש לך רצון לשפר את התזונה שלך אבל אין לך מושג מאיפה להתחיל את השינוי, כדאי לקרוא ולהיעזר במדריך הבא שבו 10 כללי יסוד שיובילו אותך לתזונה והרגלי אכילה בריאים יותר. ניתן להתחיל באימוץ של עיקרון אחד בכל פעם, עד להטמעה מלאה

קרא עוד »