לישון טוב יותר

good-sleep

טיפים לשינה טובה יותר

אירועי החיים, מתחים, לחצים, דברים שמעסיקים אותנו, משפיעים על יכולתנו להיכנס לרגיעה ולשינה טובה ועשויים לפגוע בכך. גם מחלות, חסרים תזונתיים וליקויים בתפקוד הגוף יכולים לפגוע לנו בשינה. פרט לאלה, יש גם הרגלים, דפוסים, מזונות וחומרים שפוגעים ביכולתנו להירדם בקלות, לישון עמוק ורצוף ולקום רעננים ואנרגטיים בבוקר. הנה כמה טיפים שכדאי להתחיל בהם…

איך לישון טוב יותר בלילה? מספר עצות ממשיות שיסייעו גם לעייפים ביותר…

הימנעו מחומרים שמפריעים לשינה

קפאין, אלכוהול בכמות גדולה, סוכר, תרופות ממריצות (כמו רטלין), סטרואידים, תרופות נגד כאבים שמכילות קפאין, סמי הרגעה (הניתנים לסיוע במצבים של נדודי שינה, אך למעשה מביאים להתמכרות ולהפרעה במקצב השינה הנורמלי). כל אלה חומרים המשפיעים על הפרשת ההורמונים בגופכם ועל חומרים נוספים המאפשרים לכם להיכנס למצב רגוע, נינוח ושליו. הימנעות מאלה במיוחד לפני השינה יכולה לסייע לכם לישון הרבה יותר טוב!

תסייעו למקצבי השינה הביולוגים

  • נסו להיכנס לישון בקיץ עד 23:00 , ובחורף מוקדם יותר. ויפה שעה אחת קודם.
  • אל תעסקו בפעילות גופנית מאומצת בשעות הערב והלילה המאוחרות.
  • לכו לישון וקומו כל יום באותה השעה.
  • נסו לוותר על צפייה בטלוויזיה או שיטוט במחשב כשאתם מתקרבים לשעת השינה – זה יעורר אתכם.
  • קראו ספר לפני השינה, גם כמה דפים בכל פעם יסייעו למטרה זו. לא חשובה הכמות, אלא הכנסת המוח והגוף למצב רגיעה ומנוחה. כך תוכלו לגלוש לשינה נעימה וטובה.

הכינו סביבת שינה רגועה ונעימה

  • נסו שלא להירדם עם הטלוויזיה, במידת הצורך, הוציאו אותה מחדר השינה.
  • צרו בחדר סביבה נעימה ורגועה (צבעים בהירים, סדר בסיסי)
  • הקפידו שהטמפרטורה בחדר תהיה נעימה- לא קר מידי ולא חם מידי.
  • עשו אמבטיה עם מים חמימים לפני השינה (מומלץ להוסיף 2 כפות מלח אנגלי+ 2 כפות סודה לשתייה+ 10 טיפות שמן אתרי לבנדר או אחר שניתן בייעוץ האישי), זה יסייע לגופכם להוריד הילוך ולהיות נינוח ורפוי יותר.
  • הכינו לעצמכם כרית חימום, או בקבוק מים חמים והניחו אותה על החזה, הסרעפת, או הבטן- כל מקום שמשרה עליך רוגע ותחושת נינוחות.

פתרונות למצבים שונים

  • אם הרגשת עייפות, נכנסת למיטה, עברו כבר 30- 40 דקות ואינך מצליח להירדם, צא מהמיטה, שב בפינה שקטה ורגועה ועסוק בפעילות מרגיעה, למשל: האזן למוזיקה, קרא ספר- עדיף שלא דרך הנייד או המחשב, אלה יעוררו אותך.  לאחר שתחוש עייפות חזור למיטה.
  • אם הנך עמוס מחשבות טורדניות, קח נייר ועט ורשום על הנייר את כל הדאגות, הספקות והמחשבות שעולות לך, "תפטר ותזרוק" אותן על הנייר ותבטיח שתשוב להסתכל עליהן בבוקר.
  • אם השכמת לפנות בוקר, טרוד ועייף, סביר מאד ש"פינות לא סגורות" מאתמול עוד אתך, או מתח מהיום שבא. ראשית הקפד להפחית את כמות הקפה שאתה שותה ולא לשתות יאוחר מ- 16:00. תוכל ליהנות החל משעות אחר- הצהריים ואילך מתה מצמחים מרגיעים וטרם הגעתך למיטה, תקפיד לערוך רשימה של סגירות למחר.
  • אם אתה רגיל ללכת לישון מאוחר, וכבר הבנת שזה לא נכון לך ואינו תורם, נסה החל מהרב שלמחרת להכנס למיטה שעה קודם, לקרוא ולנוח במטרה להירדם חצי שעה מוקדם יותר. כל כמה ימים תוכל להקדים את שעת הכניסה למיטה רק בחצי שעה. הדרגתיות תסייע לך.

במידת הצורך, לאחר ייעוץ מקצועי מעמיק, הבנת הגורמים המפריעים לך להשיג שינה טובה, ניתן להיעזר בתוספי תזונה וצמחי מרפא שיסייעו לך לחזור לאיזון. מה שבטוח, חשוב לך לישון! זה אחד הדברים שמינקות כל אחד יודע. אל תתפשר על זה.

אם תרצה סיוע, אני כאן!

Facebook
WhatsApp
Telegram
Pinterest
רותם מלכה פגירסקי - רפואה טבעית מתקדמת

רותם מלכה פגירסקי - רפואה טבעית מתקדמת

על הבריאות שלך - אין סיבה להתפשר.
חווה קושי או אתגר בריאותי?
אני מטפלת באמצעות רפואה טבעית מתקדמת ומותאמת אישית, במגוון 'בעיות' בריאותיות.
איך עושים את זה?
ביחד נאבחן את מה שמפריע, נתייחס לתוצאות בדיקות מהרפואה הקונבנציונאלית, סיכומי טיפול
ורשימת תרופות בשימוש.
נבחר את הטיפול המדויק לך מתוך מגוון רחב של כלי טיפול טבעיים, בטוחים ויעילים ,
נצייד בכלים שיסייעו לך להתקדם ונעקוב אחר התוצאות.
כך נמשש בריאות שלמה.

לדף הבית »