על צריכת ביצים- 2 סוגיות נפוצות…

egg-1364869__340

נושא נפוץ ביותר שאני נשאלת לגביו לעיתים קרובות- צריכת ביצים בתזונה.

אם אתמצת, עולות 2 שאלות עיקריות:

  1. כמה ביצים כדאי/ מומלץ/ מותר לצרוך ביום?
  2. למה ביצים? במה שונה מחלבונים אחרים? ומה לגבי הכולסטרול? (שזה כבר מתקשר לשאלה ה-1)…

נתחיל מהסוף…

אז לגבי השאלה ה-2: ביצים זה מקור מעולה לחלבון. למה?

א. ביצה זה חלבון מלא– יש בביצה את כל חומצות האמינו החיוניות (ישנן כ- 22 חומצות אמינו, מתוכן כמחצית הגוף חייב לקבל מהתזונה).

ב. לביצה ערך ביולוגי גבוה ביותר– כלומר לא רק שהחלבון שבביצים נספג ביעילות, אלא גם שהרכב חומצות האמינו והיחס בין חומצות האמינו השונות, הוא כזה שמתאים בצורה מיטבית לתפקוד הגוף.

ג. זמינות– החלבון שבביצה זמין לגוף לשימוש.

ואז, נשאלת השאלה, כמה מומלץ לצרוך? וזה מחבר אותנו לסוגיה הראשונה- מהי ההמלצה לצריכה יומית של ביצים?

לפני הכול, כבר הבנתם שלא לכולם נכון אותו הדבר!

לפני שנסביר על ביצים, עניין המידה עולה לרב,  בהקשר של הכולסטרול בביצים.

הגיע הזמן לשבור מיתוסים ולעשות סדר:

  • כולסטרול נמצא רק במזון מהחי, מזונות מהצומח אינם מכילים כולסטרול, (אז כשרשום על תווית של שמן אבוקדו למשל, "ללא כולסטרול", זה ברור… עכשיו גם לכם…).
  • כולסטרול אינו דבר "רע" או "טוב", הגוף זקוק לכולסטרול ליצירת הורמונים וחומרים שונים. (כמו קורטיזול, הורמוני מין, חומרים לאיזון ל"ד ועוד). השם הרע שיצא לכולסטרול, אינו מוצדק, יותר נכון לגבי פחמימות מעובדות ומתועשות. (על נושא הכולסטרול והאתגרים הבריאותיים סביבו, בפעם אחרת…)
  • ועכשיו תקשיבו טוב: 70% מהכולסטרול מיוצר אנדוגנית ע"י הגוף, לצורך התפקודים שממלא בגוף, (סעיף ב'),  זה מינורי לעומת הכולסטרול המתקבל מהתזונה.

כשהבנו את זה, עכשיו נתחיל לענות מסודר לעניין זה: הכולסטרול המתקבל מהתזונה, הוא קטן ביחס לכולסטרול שהגוף מייצר, ישנן מגוון סיבות שגורמות לגוף לייצר כולסטרול ביתר, וגם אז, הכולסטרול כשלעצמו אינו הבעיה, אלא הגורמים שמביאים את הכבד לייצר ולאגור עודפי כולסטרול.

כמובן, שכמות הביצים המומלצת לצריכה, תלויה משמעותית בתזונה הכללית של האדם (וכמה מזון מהחי עתיר כולסטרול צורך), אך משמעותית עוד יותר במצב הבריאותי, בתפקודי הכבד שלו והעומס על הכבד כתוצאה מרעלים, תרופות, הורמונים ועוד.  וגם כמובן,  בגיל, בגורמי סיכון ונוספים.

מה שכן, ילדים בריאים, בטח עד גיל 3, (קונצנזוס) ולדעתי המקצועית, (כמו גישות נוספות), גם הרבה אחרי- אין סיבה להגביל. להיפך, לעיתים פעוטות וילדים זקוקים ליותר, עקב אכילה לא מספקת של מקור איכותי במסגרות החינוכיות, צרכי גדילה, איזון מצב הרוח ועוד.

אלרגיות לביצים קיימות, אך לא מאוד נפוצות, ורגישויות (שמתבטאות עד כמה ימים לאחר הצריכה), אינן נפוצות כלל.

מבוגרים בריאים, תאכלו לשובע, ואם אין לכם חלבון מספיק בתזונה, ביצים יהוו מקור מצוין. ישנם שנכון להם 2 ליום, אחרים גם 4…

לגבי מצבים של אתגרים בריאותיים וסימני שאלה- כמו אי ודאות לגבי מצב הכבד וכיוצא באילה, גם כאן, התאמה אישית מקצועית היא הנכונה.

לאחר שיש לכם הבנה יותר מעמיקה על עניין הביצים, תוכלו לשחרר את המיתוס של עד 2 ביצים ביום ולבדוק לעצמכם.

לבריאות והנאה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב pinterest
Pinterest
רותם מלכה פגירסקי - רפואה טבעית מתקדמת

רותם מלכה פגירסקי - רפואה טבעית מתקדמת

על הבריאות שלך - אין סיבה להתפשר.
חווה קושי או אתגר בריאותי?
אני מטפלת באמצעות רפואה טבעית מתקדמת ומותאמת אישית, במגוון 'בעיות' בריאותיות.
איך עושים את זה?
ביחד נאבחן את מה שמפריע, נתייחס לתוצאות בדיקות מהרפואה הקונבנציונאלית, סיכומי טיפול
ורשימת תרופות בשימוש.
נבחר את הטיפול המדויק לך מתוך מגוון רחב של כלי טיפול טבעיים, בטוחים ויעילים ,
נצייד בכלים שיסייעו לך להתקדם ונעקוב אחר התוצאות.
כך נמשש בריאות שלמה.

לדף הבית »

3 הסודות להתמדה בתפריט בריא, בקלות וביעילות- מדריך וידאו במתנה

לקבלת המדריך והרשמה לסדרת מסרים
גלילה למעלה